Damkören Vox Femina grundades hösten 2008 inom Helsingfors Arbis. I dag är vi trettiosju sångare med varierande sångarbakgrund och ålder - från 30+ till 70+! Nya sångare välkomnas varmt! Anmälan via Arbis, se www.hel.fi/www/arbis. Läs mera om oss på http://voxfemina.fssmf.webbhuset.fi/

Idrottsgren Kuorolaulu
Hemort Helsingfors
Serie Damkör
Medlemmar 31
Teamet har inga offentliga evenemang. Logga in för att se teamets evenemang.
Susanna

På torsdag: Das Königslied, Kaffevisan, Så lunka vi så småningom (DLS) samt Bä, bä, vita lamm (kopia)

Anna

Hej,

Som det kom fram på övningen igår kommer kören att få en ny dirigent på hösten (det är ännu öppet vem det blir). Vi förstår att många säkert var förvånade och förvirrade av diskussionen.
Körens verksamhet och nästa år diskuteras på körens årsmöte som alltså hålls torsdagen den 4.4. efter övningen, i sal 13 på Arbis. På årsmötet behandlas också andra årsmötesärenden som bokslut, årsberättelse och styrelseval. Vi påminner om att det ännu finns tid att föreslå nya styrelsemedlemmar eller anmäla intresse för styrelseposter. Meddela gärna intresse till styrelsen före mötet.

Det var få anmälda till uppträdandena på Arbis vårkonsert och på äldreboende nu i vår, så vi meddelar samtidigt att dessa uppträdanden ställs in.

Styrelsen

Ulla

Jag visste inte att uppträdandet på äldreboendet var spikat utan trodde att det var en rest från förra året eller nåt. Det har ju inte gått ut nån påminnelse alls om det eller varit nån diskussion om repertoar. Jag tycker det är lite synd om vi inte alls uppträder i vår.

Susanna

Jag har nog lite svårt att sitta ner med nuvarande styrelse och förhandla, det är alltid en hel del att fixa. Därför föreslog jag att keikkan görs med den nya dirigenten. Men om det den 4.4 väljs in nån ny i styrelsen som gärna sköter kontakten, och det finns hugade sopraner, så kan det väl ordna sig.

Läs resten av nyheterna

Vi övar torsdagar kl. 18.00 - 19.30 i Arbis utrymmen på Dagmarsgatan 3.  Nya sångare välkomnas varmt!  Anmälan  via Arbis, se www.hel.fi/www/arbis.

Du kan kontakta styrelsen via denna länk http://voxfemina.fssmf.webbhuset.fi/om_koren/kontakt/